Kennismakingsgesprek

Geen kennismakingsgesprek

Maar wel iets beters

Beste bezoeker,

Welkom op mijn website. Ik ben blij dat je even de tijd neemt om hier rond te kijken en interesse toont in het helpen van jezelf. Ik ben er om jou en jullie helpen en te begeleiden in de gewenste persoonlijke en of relationele groei.

De vraag

Een vraag die ik vaak ontvang, is of ik aan kennismakingsgesprekken of intakegesprekken doe. Om direct antwoord te geven: nee, ik voer daarvoor geen aparte gesprekken.

Dit komt voort uit ervaring in mijn vakgebied. Ik heb geleerd hoe ik mij moet opstellen om jou of jullie effectief te kunnen helpen, en wat ik moet doen dat jullie je fijn voelen bij mij tijdens een gesprek. Daarnaast wil je eigenlijk helemaal geen kennis maken met mij, je wil van je probleem af of een antwoord op je vraagstuk. Ik begrijp dat je als cliënt wel behoefte hebt aan iets wat de drempel een beetje verlaagt.

Waarom geen apart gesprek?

Mijn ervaring zorgt ervoor dat de doorlooptijd van trajecten over het algemeen kort is, terwijl mijn ambitie ervoor zorgt dat de effectiviteit hoog ligt. Daarnaast werk ik als full time coach, wat redelijk uniek is in de branche. Die factoren maken dat ik jaarlijks honderden mensen voorbij zie komen en help, wat zou betekenen dat ik honderden kennismakingsgesprekken per jaar zou moeten voeren. Ik denk dat je zelf ook wel kunt invullen dat dat niet haalbaar is. Hoewel andere relatietherapeuten dit wellicht doen, omdat zij minder verloop hebben of niet full time dit werk doen, wijkt mijn aanpak dus af.

Laagdrempeligheid

Ik begrijp dat het fijn is als het starten van een gesprek met mij wat laagdrempeliger kan zijn. Die laagdrempeligheid wordt naar mijn mening niet bereikt met een kort/oppervlakkig kennismakingsgesprek van een halfuur of 3 kwartier. Wat weet je dan eigenlijk? Ik denk dat je in de basis wil weten hoe het is met mij als ik aan het werk ben. Dit wordt wel bereikt als ik aan het werk ga als je er bent, en er ook ruimte is in het proces om even te wennen. Dus die ruimte creeër ik ook gewoon in de afspraken.

Hoe plan je een (eerste) afspraak in?

Als je in de online agenda een afspraak boekt, is er de mogelijkheid om aan te geven met een vinkje, dat de afspraak die je boekt, de eerste afspraak is. Als je dat doet, is dat wat mij betreft voldoende. Van daaruit pak ik het dan in het eerste gesprek op.

Het praktisch aanbod

Wat ik je hiermee aanbiedt is dat je een standaard gesprek bij me inboekt in de agenda, maar ik dat wat laagdrempeliger maakt. Als je na afloop van het eerste gesprek (of halverwege), niet tevreden bent, stuur ik geen factuur en heb je geen enkele verdere verplichting. Ik vraag je halverwege en aan het einde of je iets met het gesprek kunt of er iets aan hebt, of je geeft zelf aan dat het je niet aanspreekt. Mijn uitgangspunt is dat ik alles in het werk stel om te zorgen dat jij iets aan elk gesprek hebt. Maar je hebt er zelf ook een aandeel in, door je open te stellen en door niet heel hoog in de emotie te komen bijvoorbeeld. Maar ook dat kan ik doorgaans goed managen.

Daarnaast kunnen we tijdens het gesprek, als je zou ervaren dat het niet bij jou of jullie past ruimte zoeken om de aanpak aan te passen, of indien gewenst het gesprek ook direct af te ronden. Dat geldt overigens voor alle gesprekken, je zit bij mij nergens aan vast. Mijn doelstelling is dat jij je goed voelt tijdens het gesprek, niet dat je er bent omdat je er moet of hoort te zijn. Dan gaat het heel het doel voorbij in mijn ogen, en zou ik in mijn ogen, iets helemaal niet goed doen.

Ik kijk ernaar uit om met je samen te werken aan een positieve verandering in jou en of jullie leven!

Met bewuste groet,

Martin, Zelfbewustzijn

Hieronder kun je mijn beschikbaarheid zien en je afspraak inplannen op een tijd die voor jullie schikt.

Twijfel je nog? Lees dan de google reviews! Of neem even contact met mij op.

zelfbewustzijn
Social Beoordelingen
4.8
Gebaseerd op 74 beoordelingen

Zorg dat je niets mist, schrijf je in voor mijn nieuwsbrief en ontvang altijd mijn nieuwste blog posts

Volg mij op social media