Werkrelatie coach
Ik geloof erin dat een positief financieel resultaat van een organisatie een gevolg is, van hoe de mensen zich voelen binnen dat bedrijf. Wijsheid komt met de jaren zeggen ze, maar ik denk dat het anders zit. Wijsheid komt met de ervaringen die je hebt gehad en vooral ook de lessen die je daarvan leert. Een werkrelatie coach maakt in het leren uit die ervaring het verschil
Mijn uitgangspunt
Ik heb 3 jaar zelfstandig praktijkonderzoek gedaan naar hoe het komt dat bedrijven die ooit succesvol waren, dat succes verliezen en soms met een faillissement als gevolg. Ik heb honderden gesprekken gehad met banken, relatiemanagers, ondernemers, directieleden, accountants, medewerkers, partners van die medewerkers en ga zo maar door. Ik ben tot de conclusie gekomen dat tegenslag in bijna alle gevallen ontstaat als de softe kant binnen een organisatie wordt ondergewaardeerd. De softe kant (zoals gevoelens, cultuur, drijfveren, ambities, talenten, relaties) is in mijn optiek te benoemen als het fundament van de organisatie.
Typisch, omdat juist de softe kant vaak het ondergeschoven kindje is. Dit is enkel omdat mensen niet weten hoe ze daar mee om moeten gaan. Daar maak ik het verschil. Denk hierbij aan het begeleiden van passie, ambitie, gevoel van (eigen)waarde, duidelijkheid ervaren, van betekenis voelen. Hoe doe je dat eigenlijk en waarom zou je dat doen? Daarnaast is het van belang te begrijpen welke invloed jij op een ander hebt en welke invloed een ander op jou heeft. De relatie’s die jij hebt binnen het bedrijf maken voor een overgroot deel het verschil uit of jij het naar je zin hebt, of bijvoorbeeld dat de mensen doen wat jij van ze vraagt.
Hoe doe ik dat?
Ik doe dat door het gesprek aan te gaan en mijn ruime ervaring op relationeel gebied in te zetten. Ik maak zichtbaar wat jij nu niet ziet en help je om verandering te brengen. Ik leer je jezelf te begrijpen en leer je de ander te begrijpen zodat je het anders gaat zien.
Daarnaast ben ik zelf +22 jaar ondernemer en heb ik altijd vanuit de gedachte gewerkt dat je het als manager goed doet als je de medewerker faciliteert, in plaats van stuurt. Wat wel betekend dat de medewerker zich bewust moet zijn van zijn/haar rol in het grotere geheel. Ook zij moeten dus een bepaald perspectief hebben.
Ervaringen
Er zijn mogelijkheden om recensies aan te vragen op dit vlak, neem daarvoor even contact met mij op. Voor een algemene indruk geven de recensies die over mij te vinden zijn op linkedin en mijn persoonlijke pagina een duidelijk beeld. Als het over presteren gaat op het vlak als coach spreken de woorden die de mensen in de google reviews kiezen voor mij voor zich.